Moć mirisa - kako olfaktorni marketing utječe na emocije, sjećanja i potrošačko ponašanje.

Moć mirisa igra ključnu ulogu i utječe na olfaktornni marketing, izravno utječući na emocije, sjećanja i potrošačko ponašanje. Budući da je miris jedno od najsnažnijih i najintuitivnijih osjetila, njegova povezanost s limbičkim sustavom – centrom za emocije i pamćenje – omogućava stvaranje dubokih emocionalnih reakcija. Zahvaljujući olfaktornom marketingu, mirisi ne samo da oblikuju percepciju prostora i brenda, već i stvaraju nezaboravna iskustva koja utječu na odluke potrošača.

Olfaktorna memorija ostavlja snažan i trajan dojam. Mirisi nas povezuju s trenucima, ljudima i mjestima jače od vizualnih ili auditivnih podražaja, što ih čini moćnim alatom u marketingu i korisničkom iskustvu.

Kroz znanstvene dokaze i primjere iz prakse, istražujemo kako mirisi oblikuju percepciju, jačaju emocionalnu povezanost s potrošačima, stvaraju prepoznatljivost brenda i postaju moćan alat u modernom marketingu. Osim što poboljšavaju korisničko iskustvo, mogu utjecati na odluke kupaca, potaknuti osjećaj ugode te povećati lojalnost brendu.

Mirisi mogu čak i nesvjesno utjecati na ponašanje potrošača – primjerice, topli mirisi poput vanilije i cimeta mogu potaknuti osjećaj ugode i povjerenja, dok svježi mirisi poput citrusa povećavaju budnost i energiju, čineći ih idealnima za dinamična prodajna okruženja.
Upravo zato mirisni marketing postaje nezaobilazan alat u stvaranju prepoznatljivog brenda i jedinstvenog korisničkog iskustva, ostavljajući trajan dojam koji se pamti dulje od bilo koje vizualne ili zvučne poruke.